Między Słowami

Założenia:

  1. Stworzenie strony Klientki od zera.
  2. Strona wizytówka (strona główna +4 zakładki)
  3. Strona w języku polskim i angielskim.
  4. Projekt w klimacie minimalistycznym.
  5. Klientce zależało na:
    1. efekcie: czystości, przestrzeni, porządku,
    2. wywołaniu odczucia: przytulności, spokoju, profesjonalizmu.
  6. Do stworzenia strony mają zostać wykorzystane zdjęcia z sesji wizerunkowe Klientki (w trakcie na video-spotkania podpowiedziałam klientce, co zrobić, aby uzyskać pożądany przez nią efekt).

Proces projektowy – audyt, Mood Board i wstępne szkice

Pierwszym etapem było dobranie palety kolorystycznej pasującej do atmosfery, jaką chciała uzyskać klientka tworząc swoją markę osobistą.

paleta kolorystyczna miedzyslowami.info
moodboard strony miedzyslowami.info

Następnie przystąpiliśmy do projektowania logo. Założeniem było logo składające się z nazwy strony + podpisu klientki. Ten etap zajął nam najwięcej czasu, mimo że pozornie projekt wydawał się prosty do wykonania.

Ostatecznie, po zaprojektowaniu i przedstawieniu kilku wersji logo, wrócilłyśmy do jednego z pierwszych projektów. Zostało w nim jednak poprawionych kilka liter z wybranego przez Klientkę fontu. Na potrzeby klientki stworzyłam kilka wersji logo do zastosowania w różnych sytuacjach.

Istotnym elementem tworzenia identyfikacji wizualne jest również dobranie odpowiednich fontów. W przypadku tego projektu wybrałyśmy Montserrat i Raleway.

Wygląd fontów użytych na stronie miedzyslowami.info

Następnie przeszłyśmy do rozplanowania treści strony na poszczególnych zakładkach. Najpierw wykonałam wstępne projekty w szkicowniku (jednak papier to papier), a następnie w kolorze i odpowiednich fontach w programie do projektowania Figma.

Praktyka – jak wyszło?

Ostatecznie zrezygnowałyśmy z kilku koncepcji, które nie pasowały do atmosfery, na jakiej stworzeniu nam zależało. Był to na przykład obraz pojawiający się w trakcie ładowania strony czy interaktywny wykres w zakładce oferta.

Strona główna 

Pierwsze wrażenie jest kluczowe, ponieważ odbiorca podświadomie ocenia i podejmuje decyzję, czy chce dalej obcować z marką, w ciągu kilku pierwszych sekund.

Strona główna ma na celu zajawienie, czym zajmuje się Klientka, a także nawiązanie do pozostałych zakładek: przedstawienie klientki, graficzną prezentację, w czym może pomóc klientom oraz call to action (zachęcenie do kontaktu).

Zakładka oferta

W zakładce oferta zaprezentowałyśmy cały proces usługi świadczonej przez Klientkę, od pierwszego do ostatniego kontaktu. Przejrzyste i zwięzłe przedstawienie poszczególnych etapów współpracy zmniejsza stres i wątpliwości przyszłych klientów. Zwiększa to więc szanse na pozyskanie klienta.

Z doświadczenia wiem, że jeśli klient nie znajdzie odpowiedzi pojawiające się w jego głowie pytania i wątpliwości (jak również cennika),szybciej wychodzi ze strony. Po kontakcie z nią pozostaje mu poczucie irytacji po bezowocnym poszukiwaniu informacji. Łatwiej nam napisać komentarz lub wiadomość na Instagramie niż wysłać maila z zapytaniem.

Co było najtrudniejsze?

Uważam, że w tym projekcie największym wyzwaniem było znalezienia złotego środka między oczekiwaniami Klientki a moją wizją i pomysłami. Jak się okazało, miałyśmy inne wyobrażenie odnośnie tego, czym jest minimalizm. Oczywiście na to słowo prawdopodobnie każdy ma jakieś zbliżone skojarzenia, jednak trudne okazało się przekucie ich na praktykę. Zwyczajnie czasem ciężko wejść do cudzej głowy. Dlatego nauczyłam się zadawać dużo pytań pomocniczych i ta umiejętność bardzo mi się przydaje w kolejnych projektach. 😉

Podsumowanie

Końcowy efekt spełnia oczekiwania zarówno Klientki, jak moje. Oddałyśmy atmosferę marki osobistej Klientki, a strona jest dostosowana pod kątem UX (user experience)dla odwiedzających i przyszłych klientów. Spójność i minimalizm strony, czytelność oraz łatwość w znalezieniu najważniejszych informacji są istotne dla wzrostu konwersji na stronie. 

Strona w takim kształcie z pewnością z sukcesem pośredniczy w kontakcie z klientami Asi.

Aktualna cena za podobną stronę to 3500 zł netto 
(faktury bez VAT, netto = brutto).

Opinia Klientki o współpracy:

Aga stworzyła od podstaw identyfikację wizualną, projekt oraz wdrożenie projektu mojej strony. Początkowo nasze wizje różniły się, jednak na każdym etapie wprowadzałyśmy poprawki do projektu tak długo, aż byłam zadowolona z efektu. Aga doradziła mi też na początku współpracy w kwestii doboru stroju na sesję zdjęciową robioną na potrzeby strony tak, aby całość była spójna. Choć w trakcie realizacji musiałyśmy zrezygnować z niektórych koncepcji, efekt końcowy mnie satysfakcjonuje.

Jeżeli podoba Ci się moja praca i chcesz podjąć ze mną współpracę, koniecznie do mnie napisz!

Scroll to Top