Założenia:
- Audyt i przebudowa już istniejącej strony
- Serwis internetowy (strona główna +14 zakładek + sklep)
- Klientowi zależało na:
- odświeżeniu wyglądu strony,
- wprowadzeniu motywu,
- zaprezentowanie i uporządkowanie i treści związanych z eventem.
- Klientowi zależało, aby strona budziła następujące emocje i skojarzenia: zabawa, fandom, społeczność, przyjacielska atmosfera, luz, wspólnota.
- Dodanie kilku podstron takich jak informacje dla sponsorów czy mediów, formularza kontaktowego.
Proces projektowy – audyt, Mood Board i wstępne szkice
Pierwszym etapem prac było zrobienie audytu, dzięki któremu wypunktowałam, co działa na stronie, a co nie. Dzięki temu zyskaliśmy punkt wyjścia do rozmów o tym, co zmienić, co dodać, a co usunąć.
Strona została stworzona od nowa na nowym motywie, ale kilka rozwiązań uznałam za wartościowe. Zostały one więc zaadaptowane na nową stronę. Tak elementem było m.in. umieszczenie dodatkowego menu na górze zakładki współpraca, które umożliwiło dostęp do wszystkich podstron w tej zakładce. Podobnie jak świetnie przedstawiona zakładka z instrukcją dojazdu do miejsca imprezy (co uważam za kluczowe zarówno dla organizatorów, jak i samych uczestników).
Następnym etapem było skompletowanie palety kolorystycznej na podstawie istniejącej już strony i logo imprezy, ale z uwzględnieniem tegorocznego motywu.
Na tym etapie zostały również zmienione stosowane na stronie fonty. Zdecydowaliśmy się na bardziej pasujące do stylistyki konwentu Raleway i Roboto Slab
Następnie przeszłam do projektowania: nadszedł czas na ubranie dostarczonych przez Klienta treści w odświeżoną estetykę.
Praktyka – jak wyszło?
Ze względu na charakter imprezy oraz jej głównej grupy docelowej (młodzież w wieku szkolnym i studenci, pasjonaci fantastyki i gier) postanowiłam nieco zaszaleć ze stylistyką. Motywem przewodnim imprezy były B(ydg)oskie Igrzyska, połączenie mitologii z całego świata, jakże w ostatnich czasach popularnych w popkulturze. Dlatego na stronie nie mogło zabraknąć młotu Thora, postaci Lokiego, Artemis czy Hemresa.
Strona główna
Na pierwszym planie umieściłam odliczanie do imprezy, a od razu pod nim informację o możliwości kupna wejściówki wraz z odnośnikiem. Jest ona w otoczeniu grafiki w kolorach Tik-Toka – to szalenie popularna apka, zwłaszcza wśród młodzieży, ale też w starszych grupach wiekowych: nawet jeśli ktoś nie ma konta, i tak ogląda przesłane od innych znajomych klipy. Zdecydowałam się na ten krok nie bez powodu.
Jesteśmy bardziej skłonni wybierać te rzeczy, które już dobrze znamy. Dlatego też w kluczowych miejscach warto przemycać małe nawiązania do popularnych i lubianych elementów kultury popularnej. Nie zawsze zostaną one wyłapane przez świadomą część ludzkiego umysłu, ale będą budzić pozytywne skojarzenia i wzbudzać zaufanie.
Poniżej znajduje się zajawka o współpracy i odnośniki do zapisów (na wolontariusza, twórcę programu, wystawcę itp.). Na stronie głównej nie mogło zabraknąć także zanimowanych ikon kanałów social media wydarzenia i aktualności pobieranych z Facebooka.
Na koniec organizatorzy odsyłają użytkownika do FAQ, czyli najczęściej zadawanych pytań.
Zakładka sklep
Aktualnie jest on minimalistyczny, bo zawiera 2 produkty (wejściówki na event). W przyszłości Klient planuje dodać większą liczbę produktów.
Sklep został skonfigurowany za pomocą wtyczki WooCommerce. Jest to bezpłatna wtyczka dedykowana do platformy WordPress, na której została postawiona strona. Wspólnie z Klientem zdecydowaliśmy się na takie rozwiązanie, ponieważ wtyczka zawierała wszystkie elementy, jakie były potrzebne do tego projektu. Jest to bardzo dobre i stabilne rozwiązanie w przypadku ograniczonego budżetu.
W topbarze (pasku na samej górze strony) zamieściłam linki do logowania się na konto użytkownika oraz przejścia do koszyka. Dzięki temu zainteresowany zakupem uczestnik imprezy może sfinalizować transakcję w każdej chwili, nawet jeśli wyszedł z zakładki sklep i przegląda informacje na temat wydarzenia. Rozwiązanie to sprawdziło się bardzo dobrze: mam informację, że użytkownicy sami znaleźli sklep, zanim sprzedaż została oficjalnie ogłoszona. I nie tylko go znaleźli, ale też pojawiły się pierwsze zamówienia! :D
Co było najtrudniejsze?
W tym projekcie największą trudnością było dopasowanie wyglądu elementów strony do różnej wielkości ekranów (tzw. responsywność).
Responsywność to obecnie podstawa: strona musi wyglądać dobrze zarówno na laptopie, dużym ekranie komputera stacjonarnego, telefonie czy tablecie. Jednak w niektórych projektach wymaga to nie lada gimnastyki. Żongluje się wielkością i ustawieniem poszczególnych elementów w taki sposób, by dalej spełniały swoją funkcję, pozostały estetyczne i nie zaburzały płynności korzystania ze strony.
Podsumowanie
W przypadku tworzenia oraz promocji eventu strona jest elementem kluczowym zarówno z punktu widzenia organizatorów, jak i potencjalnych uczestników. Ma tym większe znaczenie, jeśli na stronie znajduje się także sklep, w którym prowadzona jest przedsprzedaż.
Odpowiednie zaprojektowanie witryny jest kluczowe, by z sukcesem przeprowadzić osobę zainteresowaną przez cały proces, od wejścia na stronę wydarzenia aż do zakupu biletów. Użytkownik powinien z łatwością znajdować interesujące go informacje oraz przechodzić do kolejnych etapów. Dlatego też oprócz dobrego projektu, strona musi zostać wdrożona w taki sposób, by działała płynnie i szybko. W ten sposób zwiększamy szansę na wysoką konwersję.