Założenia:
- Stworzenie strony Klientki od zera.
- Strona wizytówka (strona główna +4 zakładki)
- Strona w języku polskim i angielskim.
- Projekt w klimacie minimalistycznym.
- Klientce zależało na:
- efekcie: czystości, przestrzeni, porządku,
- wywołaniu odczucia: przytulności, spokoju, profesjonalizmu.
- Do stworzenia strony mają zostać wykorzystane zdjęcia z sesji wizerunkowe Klientki (w trakcie na video-spotkania podpowiedziałam klientce, co zrobić, aby uzyskać pożądany przez nią efekt).
Proces projektowy – audyt, Mood Board i wstępne szkice
Pierwszym etapem było dobranie palety kolorystycznej pasującej do atmosfery, jaką chciała uzyskać klientka tworząc swoją markę osobistą.
Następnie przystąpiliśmy do projektowania logo. Założeniem było logo składające się z nazwy strony + podpisu klientki. Ten etap zajął nam najwięcej czasu, mimo że pozornie projekt wydawał się prosty do wykonania.
Istotnym elementem tworzenia identyfikacji wizualne jest również dobranie odpowiednich fontów. W przypadku tego projektu wybrałyśmy Montserrat i Raleway.
Następnie przeszłyśmy do rozplanowania treści strony na poszczególnych zakładkach. Najpierw wykonałam wstępne projekty w szkicowniku (jednak papier to papier), a następnie w kolorze i odpowiednich fontach w programie do projektowania Figma.
Praktyka – jak wyszło?
Ostatecznie zrezygnowałyśmy z kilku koncepcji, które nie pasowały do atmosfery, na jakiej stworzeniu nam zależało. Był to na przykład obraz pojawiający się w trakcie ładowania strony czy interaktywny wykres w zakładce oferta.
Strona główna
Pierwsze wrażenie jest kluczowe, ponieważ odbiorca podświadomie ocenia i podejmuje decyzję, czy chce dalej obcować z marką, w ciągu kilku pierwszych sekund.
Strona główna ma na celu zajawienie, czym zajmuje się Klientka, a także nawiązanie do pozostałych zakładek: przedstawienie klientki, graficzną prezentację, w czym może pomóc klientom oraz call to action (zachęcenie do kontaktu).
Zakładka oferta
W zakładce oferta zaprezentowałyśmy cały proces usługi świadczonej przez Klientkę, od pierwszego do ostatniego kontaktu. Przejrzyste i zwięzłe przedstawienie poszczególnych etapów współpracy zmniejsza stres i wątpliwości przyszłych klientów. Zwiększa to więc szanse na pozyskanie klienta.
Z doświadczenia wiem, że jeśli klient nie znajdzie odpowiedzi pojawiające się w jego głowie pytania i wątpliwości (jak również cennika),szybciej wychodzi ze strony. Po kontakcie z nią pozostaje mu poczucie irytacji po bezowocnym poszukiwaniu informacji. Łatwiej nam napisać komentarz lub wiadomość na Instagramie niż wysłać maila z zapytaniem.
Co było najtrudniejsze?
Uważam, że w tym projekcie największym wyzwaniem było znalezienia złotego środka między oczekiwaniami Klientki a moją wizją i pomysłami. Jak się okazało, miałyśmy inne wyobrażenie odnośnie tego, czym jest minimalizm. Oczywiście na to słowo prawdopodobnie każdy ma jakieś zbliżone skojarzenia, jednak trudne okazało się przekucie ich na praktykę. Zwyczajnie czasem ciężko wejść do cudzej głowy. Dlatego nauczyłam się zadawać dużo pytań pomocniczych i ta umiejętność bardzo mi się przydaje w kolejnych projektach. ;)
Podsumowanie
Końcowy efekt spełnia oczekiwania zarówno Klientki, jak moje. Oddałyśmy atmosferę marki osobistej Klientki, a strona jest dostosowana pod kątem UX (user experience)dla odwiedzających i przyszłych klientów. Spójność i minimalizm strony, czytelność oraz łatwość w znalezieniu najważniejszych informacji są istotne dla wzrostu konwersji na stronie.
Strona w takim kształcie z pewnością z sukcesem pośredniczy w kontakcie z klientami Asi.